تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن
تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن

تاریخ سازی های علمی، تخیلی

هالیوود که اکنون در ارائه سنناریوهای فاخر و بسیار ارزشمند خود در نهایت از پدرخوانده به مرد ایرلندی می رسد و با ساخت روزی روزگاری در هالیوود به پایان خود می رسد، سعی می کند این خلا و کمبود را با فیلم ها و سناریوهای به اصطلاح علمی تخیلی پرنماید! 

 

این که احتمال حضور موجودات زنده دیگر و حتی هوشمند به غیر از انسان وجود دارد، قابل انکار نیست و نمی شود کائنات با این عظمت و گستردگی خالی از سکونت از موجودات زنده دیگر باشد. اما این دلیل نمی شود که هر چه واماندگی انسان در حل مسائل لاینحل را به نوعی به موجودات دیگر، بیگانگان و یوفوها تعمیم داد!

هالیوود با فیلم های تخیلی خود هر موضوع بی ربط را به بیگانگان ربط می دهد و ذهنیت علمی را با این نوع سناریوهای تخیلی بیمار و مسموم نموده است، زمینه شکل گیری این نوع از سناریوها را هم در حد گسترده ای فراهم نموده است، تا واقعیت تاریخ و علمی ترین مسائل و واقعی ترین حوادث را هم با بکگراند تخیلی توضیح دهد، به حدی که مرز میان علم و توهم و واقعیت و خیال را درهم تنیده است.

مستند هایی که مستقیما با برداشت های تخیلی و بکگراند علمی تخیلی ساخته می شود، مانند تمدن سومر و آنوناکی ها چندان ترسناک نیست، که تا چه اندازه ار واقعیت و دست یابی به حقیقت پرت و مطرود شده ایم!

بلکه ترسناکتر ساخت مستند هایی است با بکگراند علمی و به اصطلاح ساینس است، که دقیقا هر چیز بی ربط را در آزمایشگاه و به روش مشاهده و تجربه  به موضع مطالعه ربط می دهد.

مستند های جدید با پشتوانه به اصطلاح علمی با دست یابی به یک دندان ماموت و احتمالا یک تار موی از بقایای یک موجود در عصر یخبندان، و با مشاهده و آزمایش DNA و تعمیم نتیجه آن به تاریخ زیست و حضور انسان در یک منطقه جغرافیایی، گاهی به جابجایی چند هزار ساله تاریخ حضور انسان در آن منطقه منجر می شود!

 چیزی که در مستند استون هنج و تاریخ بومیان قاره آمریکا به شکل وحشتناکی دنبال می شود تا در رقابت با تاریخ غنی و تمدن های اولیه در بین النهرین و مصر و ایران برای خود تاریخ و تمدنی بسیار دیرینه تر فراهم کنند!

دست آویز شدن به انعکاس صدای سنگ های آبی استون هنج، یافتن یکی دو اسکلت معیوب و بیمار در حواشی دایره هندسی آن، دلیلی بر بیمار درمانی و احتمالا معبد شفا بخش استون هنج نمی شود، که برخی از مستند های علمی تاریخی در همین راستا در صدد تحمیل نتایج آزمایشگاهی آن به جامعه علمی است.

باید اعتراف کرد تاریخ مشرق زمین به روایت یونانی ها و تاریخ هردوت و گزنفنون و کتزایس و ... روایت شده است و هم با کاوش های باستانی غربی ها از زیر خروارها آوار از دل خاک نمایان شده است. در معدود مواردی دستبرد و تاریخ سازی در برماندهای تاریخی اتفاق افتاده است، اما در کل جریان کاوش ها و روایت ها در جستجوی واقعیت و حقیقت تاریخی بوده است.

اما در حدود دو سه دهه اخیر غربی ها دچار یک خود تحقیری تاریخی به لحاظ قدمت و عظمت تاریخی در برابر مشرق زمین گردیده اند و می خواهند با هر طرفند و سماجتی برای خود یک کتاب تاریخ قطور با قدمت هزاره ها  تدوین نمایند. و از این برهه به بعد نه تعهد علمی دارند و نه شرافت امانت داری در بازگویی واقعیت های تاریخی. آنها حتی جهت تاریخی مباحث تاریخی ای که خود طرح نمودند را تغییر می دهند تا در نهایت یا به قاره آمریکا  رهنمون شود و یا به اروپا منجر شود! آنها در این راستا سعی می کنند تمام اولین هایی که مربوط به مشرق زمین و حتی قاره آفریقا بوده است را به نوعی رفته رفته مصادره و تملک نمیاند. بطوری که اکنون بر خلاف آنچه که تا کنون طرح و آنرا با هزار برهان و دلیل مستند به سند دست اول از آثار باستانی و فسیل ها و سنگوارها، در قالب دلایل علمی بر پایه اصول ترانسفورمیسم ارائه نموده اند، حضور بشرهای نخستین و انسان نماها را از شاخ قاره آفریقا سرقت نموده و به قاره آمریکا و حتی اروپا منتقل می نمایند.

این جابجایی عجیب و سرقت علمی صرفا در حضور غیر منتظره انسان های اولیه در قاره آمریکا و اروپا خلاصه نمی شود، بلکه با افزایش نشانه ها و آثار تاریخی بی ربط ابتدا قدمت تاریخی را به هزاره ها افزایش می دهند، تا بستر ابتدایی برای  دروغ های بزرگتر و سرقت های کلان دیگر هموار نمایند.

تاریخ حضور غربی ها در قاره آمریکا به نیم هزاره هم نمی رسد و قبل از حضور آنها و نسل کشی بومیان آمریکا این سرخ پوست ها و مایاها و ایکناها ساکنان اولیه قاره آمریکا بودند و در این میان تاریخ سازی دیرینه انگاری هیچ مزیتی بر ساکنان فعلی قاره آمریکا از مهاجرین اروپایی و جویندگان طلا و گاوچرانهای وسترن تگزارس متصور نیست!

قاره آمریکا در حدود 4 هزار سال پییش از طریق تنگه برینگ و ورود اقوام آلتایی و تونگوزها از استپ های سیبری به قاره آمریکا، آغاز تمدن ابتدایی بومیان سرخ پوست را تجربه می کند.

در آن زمان به واسطه وجود یخچال های قطب شمال که هنوز ذوب نشده بود، تنگه برینک یک آب باریکه و احتمالا یک مسیرخشکی بوده است، که اقوام آلتایی و تنگوزها از مسیر آن وارد آلاسکا شده و در مسیر مهاجرت خود تا آمریکای مرکزی و جنوبی  ساکنان ابتدایی قاره آمریکا را  شکل می دهند.

تلاش برای تاریخ سازی  اروپا و قاره آمریکا یک تلاش مذبوحانه و حسد ورزانه ای است که در رقابت با تمدن عظیم بین النهرین و مصر و ایران به شکل وحشتناکی با دست کاری برماند های تاریخی و با بکگراند علمی و تخیلی دنبال می شود.

این تلاش با مستند های علمی تخیلی غربی ها و با دستاویز شدن به آنوناکی ها برای تخیلی ساختن تمدن سومریان و برماندهای تاریخی بین النهرین انجام می شود. و این در حالی است که شکوه و عظمت تاریخ تمدن مشرق زمین با این ترفندها و اغواگری های غربی هرگز مورد تردید و توهم قرار نخواهد گرفت.

درخشش مهد تمدن های اولیه سومر، آکاد، بابل، آشور و مصر و ایران، با دروغ های بزرگ و اغواگری های مستند های علمی تخیلی غربی ها و تعمیم آن به موجودات خیالی یوفوها و بیگانگان فضایی، هرگز بی فروغ نخواهد گشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد