تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن
تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن

شهر پترا، سرزمین بکه ...

بکه نخستین دهکده در تاریخ است که آدم نخستین خانه خدا را در آنجا بنا نهاد و حضرت ابراهیم در هزاره های بعد خانه خدا را مجددا در بکه احیا نمود. حتی شهر باستانی بعلبک (ترکیبی از بعل و بکه) یکی از شهرهای مهم و تاریخی فنیقی ها از نام بکه اصلی اخذ شده است.

سرزمین بکه به عنوان جایگاه ابتدایی شکل گیری اولین خانواده انسانی و جامعه واحد بشری است. در اعصار بعدی و در هزاره پنجم پیش از میلاد با توجه به کثرت جمعیت و نیاز به سرزمین های وسیع تر مهاجرت های ابتدایی آغاز می شود. در این جامعه واحد انسانی نه عربی هست، نه ترک و فارس و ژرمن و بربر و ... سرزمین بکه اولین مکان و خاستگاه جامعه بشری است که این جامعه واحد انسانی سرمنشاء و مادر تمامی زبان ها و نژادها شناخته می شود. شروع و آغاز تنوع و تفاوت های نژادی و زبانی پس از مهاجرت و استقلال برخی از گروه های جمعیتی از این سرزمین به سمت مدیترانه، مصر، بین النهرین، ایران و ماوراالنهر اتفاق می افتد. 

   

غربی ها وجود تاریخی حضرت عیسی علیه السلام را در همین به اصطلاح مستندهای علمی منکر شدند. شاید انجیل محرف به شکل طبیعی این امکان را برای برخی از محققین غربی فراهم نماید تا دست بر انکار مسیح ناصری شوند، اما چون نمی توانند کعبه خانه خدا را منکر شوند دست بر دامن تحریف تاریخ می شوند.

 وجود چیزی به نام بکه در شهر پترا از تخیلات غربی هاست که در همین راستا مستندی هم ساخته شده است. این مستند غیر علمی با توسل به برخی به اصطلاح مستندات علمی، تاریخی غیر واقعی می خواهد سرزمین مکه و خصوصا کعبه را به شهر پترا منتقل کند. دروغ این مستند آنقدر با صدای بلند فریاد می زند که نیازی به پاسخ مستدل ندارد. چرا که در همان ابتدا شاکله شهر پترا و سبک معماری فاخرانه و اشرافی آن کاملا با چیزی بنام سادگی و مردمی بودن خانه کعبه در سرزمین بکه در تضاد و تقابل است. جعل تاریخی و بزرگی این دروغ  به مانند آن است که بخواهیم قله دماوند و سلسله جبال البرز را منکر شویم یا شناسنامه تاریخی اهرام مصر را با برج بابیلون در تمدن بابل جابجا کنیم!  سماجت و وقاحت و تعمد تحریفگرانه این مستند چنان غلیظ و بی پایه است که با هیچ آبی قابل شستشو نیست.  اگر بنابر ادامه ساخت این مستند ها باشد می توان هزاران مستندات ریز و درشتی از زوایای تنگ و تاریک تاریخ دست داد تا هیچ واقعیت تاریخی در تاریخ باقی نگذاشت.

شهرسنگی پترا نام یونانی شهر رقمو یا نبطی ها در جنوب اردن امروزی است. این شهر بازرگانی و کوهستانی سنگی با دافعه خاک سرخ رنگش گاهی بنام مسکن اصحاب الحجر و گاهی بنام مدائن صالح و قوم ثمود از آن یاد شده است.

 اما به نظر می رسد این شهر تجاری و بازرگانی که در مسیر جاده عود هم قرار دارد بیش از آنکه یک شهر با بافت جامعه زیستی باشد، بیشتر به یک کاروانسرای بزرگ تجاری اعیانی و اشرافی مانند است

نامشخص بودن جایگاه اصلی دو قوم ثمود و اصحاب الحجر که به نوعی سکونت آنان با سنگ و یا در کوه همراه است این احتمال را ایجاد نموده است که آنان اولین بنیان گذاران شهر سنگی پترا هستند. اما همانطور که در  مستند داستان تمدنصالح در میان سومریان یا همان ثمودیان آمده است، در واقع قوم ثمود در بین النهرین و در حاکمیت و قدرت یابی دوم سومریان قرار داشتند که امروز کمی دور تر از هورهای خلیج فارس و بصره امروزی بوده است.

اما جابجایی مکانی و شان اجتماعی، تاریخی بکه یا مکه و کعبه، خانه خدا با شهر پترا چیزی است که تنها از کلاه بزرگ شعبده بازی مستند سازان غربی برمی آید!

این دیگر قابل انکار نیست که هزاران شواهد باستانی، اجتماعی و تاریخی از آغاز اسلام همگی موید اتفاقات بزرگ و کوچک در بکه یا مکه است!  مستند  شهر مقدس که با انگیزه های تحریفگرانه برماندهای تاریخی اسلام ساخته شده است، کعبه و قبله را موضوع بحث قرار می دهد.

از مسلمات تاریخی است که شهر بیت المقدس را حضرت داود تاسیس کرد. و مسجد اقصی و صخره از بناهای سلیمان است و پس از داود بنا شده است. در حالی که سابقه تاریخ کعبه در بکه نخستین دهکده به قدری دیرین است که دست تاریخ به آن نمی رسد و در همان زمان های دیرین نیز مورد احترام همه جامعه ها و همه تمدن ها بوده است.

تورات به طور نصّ اعلام می کند که معبد سلیمان «محراب» داشته است که در زبان یهودی «هخال» گفته می شود. کعبه محراب ندارد زیرا محراب های جهان موظف هستند به سوی کعبه باشند.هیکل سلیمان نه تنها به عنوان قبله ساخته نشده بلکه خود نیازمند قبله بوده و محرابش به سوی قبله ای بوده است و بدیهی است آن قبله غیر از کعبه نبوده است.

قبله قرار گرفتن موقت بیت المقدس برای روشن شدن دقیق خط مرز توحید و بت پرستی بوده است. قبیله بنی خزاعه تولیت کعبه را از دست نسل اسماعیل می گیرند و در دوران بعدی قریش (اولاد اسماعیل) به رهبری قُصی یکی از اجداد پیامبر اسلام آن را از دست بنی خزاعه خارج می کنند. وعمروبن لُحی رئیس بنی خزاعه، اولین کسی است که بت ها را در داخل کعبه قرار داده است.

وقتی که بت ها در کعبه قرار گرفتند برای این که در عبادت موحدان ریبه ای، شبهه ای با بت پرستی پیش نیاید بیت المقدس به طور موقت قبله شده است

در حالی که کعبه از آن دور دست های تاریخ که دست تاریخ به آغاز آن نمی رسد، قبله بوده است و در سال دوم هجرت پیامبر اسلام نیز دوباره قبله شده است و بیت المقدس درهر صورت قبله بودنش موقت بوده است. {کتاب جامعه شناسی کعبه}

این یک واقعیت است که دست تحریف یهودی های اشکنازی به طور مداوم در کار بوده و هست، هر جا که امکان تحریف کامل، بوده تحریف کرده اند و هر جا که امکان تحریف نبوده صورت قضیه را این چنین با تخیلات خود آمیخته اند. انکار کعبه در سرزمین بکه به مراتب سخت تر از انکار آفتاب در روز روشن هست! چاه زمزم، کوه احد، مقام ابراهیم، صفا و مروه و هزاران آثار و بقایای تاریخی دیگرمگر قابل خدشه و انکار است.  شگفتا که دروغی به بزرگی تاریخ بشریت بنام مستند تاریخی، sacred city شهر مقدس پترا ساخته و پرداخته می شود و با اغواگری آمیخته به شیطنت علمی منتشرهم می شود.برای شرح بیشتر لطفا به کتاب جامعه شناسی کعبه نوشته استاد مرتضی رضوی که در فضای مجازی به صورت رایگان قابل دانلود هست مراجعه فرمایندمستند داستان آفرینش و داستان تمدن. در قسمت های خلقت آدم و بکه نخستین دهکده درباره کعبه و سرزمین بکه مباحثی بکر و تازه به تصویر کشیده شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد