تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن
تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن

کوروش و ایلاماریایی ها ...

یکی از مخاطبین مستند داستان تمدن، عنوان کرده اند که: اینجور که تو این فیلم نشون میده کوروش انگار پدر بزرگ اسکندر مقدونی بوده و کله زرد، ای احمقای غرب پرست کوروش یک کله سیاه تمام و کمال بوده بفهمید، یه ایلاماریایی واقعی و قطره ای اروپایی خون در رگ نداشته، نه کله اش زرد بود و نه چشمش رنگی، کوروش بزرگ بچه خوزستان و از بختیاری ها بوده چیه کله زرد دوست دارین بلوند باشه نه نیست کوروش بزرگ چهره اش از نژادش میاد، ایلاماریایی دارای چهره ی خالص ایرانی بوده و نژاد ایران اروپایی نیست.

 

در میان آریایی ها ایرانی ها، هندی ها و حتی بحش بزرگی از اروپا مانند ایتالیا و اسپانیا کله سیاه با چشم های سیاه هستند و این که در برخی تصاویر کوروش کمی بلوند یا زرد دیده می شود این از تنگی قافیه و محدودیت تصاویر آرشیوی از چهره به اصطلاح کوروش در مستند داستان تمدن است.

این در تلویزیون ایران است که متاسفانه در تبلیغات های تلویزیونی برای جذب مخاطب معمولا از افراد بلوند با چشمان رنگی استفاده می شود. و این در حالی است که در خود کشورهای غربی گرایش به رنگ های سیاه و برنز و به اصطلاح کله سیاه بیش از رنگ بلوند و بور می باشد.

اما اصطلاح جدید ایلاماریایی، با صورت ساده ایلام - آریایی احتمالا یکی از ابداعات جدیدی است که می خواهد عیلامیان را آریایی معرفی کند که این مورد، مورد تایید هیچ یک از نظریه های نژادی نیست. خصوصا با توجه به تمایز و اختلاف شدید زبانی و فرهنگی، و به لحاظ سابقه تاریخی هم قابل تایید نیست.

اگر عیلامیان آریایی باشند در آن صورت مادها و پارس ها آریایی نیستند، پس لابد باید یا از نژاد سامی باشند و یا از نژاد زرد که در نژاد پرستی و تفاخر ایرانی و شوونیسم ایران باستان پرستی هر دو نژاد زرد و سامی به صورت وحشیانه ای مورد هجوم و کینه توزی قرار گرفته است!

در بررسی های فولکولوریک و منوگرافی و خصوصا زبان شناختی مشخص و محرز هست که زبان وداها و اوستا و زبان پارسی با سانسکریت و زبان اروپایی خویشاوند و این همانی کاملی با هم دارند. که این بررسی ها خویشاوندی اقوام ایرانی، هندی و اروپایی را مشخص و مبرهن می سازد.

عیلام جزو تمدن های ابتدایی در ردیف اولین تمدنهای سومر، آکد و بابل و آشور و مصر قرار دارد که نزدیک به 5000 هزار سال قدمت دارد. و این در حالی است که سابقه حضور پارس ها و مادها یعنی آریایی ها در ایران به بیش از 3500 سال نمی رسد.

و این تنها عیلامیان نیستند، بلکه در فلات ایران اقوام بومی ایرانی متعدد دیگری هم بوده اند که قبل از ورود آریایی ها به ایران، ساکن فلات ایران بودند. اقوامی چون نیپورها، آماردها، لولوبی ها، کاسی یا کاسپی ها، کادوسیان، ماننا و قوت ها و ... همگی ساکنان بومی و ابتدایی قبل از مهاجرت آریایی ها به فلات ایران می باشند.

 

در این مستند بارها تاکید شده است که تمام زبان ها و نژادها یک ریشه واحد دارند که همگی از یک زبان مادر از سرزمین پدری بنام بکه انتشار یافته است. بکه به عنوان نخستین دهکده و به عنوان سرزمینی که در آن اولین نهاد خانواده، و جامعه واحد انسانی شکل گرفت، مبدا و منشاء تمامی مهاجرت های تاریخی به سمت مدیترانه، مصر، بین النهرین، ماورالنهر و ایران است.

 کثرت جمعیت و جستجو برای یافتن سرزمین های وسیع تر و ناشناخته، جمعیت  ابتدایی سرزمین بکه را ناگزیر به مهاجرت ساخت. و این مهاجرت ها با توجه به تفاوت شرایط اقلیمی و زیست محیطی تغییرات زبانی، رنگ پوست و حتی در مواردی تغییرات شاکله جسمی و آناتومی را هم باعث شد.

هر چه مهاجرت این جمعیت از اقوام ابتدایی و مرکزی تا سرزمین های دور پیش رفته است، به همان میزان تغییرات زبانی، رنگ پوست و چشم، و تفاوت های اعتقادی و عادات و سنن بیشتری اتفاق افتاده است، که در مواردی این فاصله زمانی و مکانی از تمدن های مرکزی منجر به شکل گیری زبان و نژاد کاملا متفاوت و به نوعی منفک گردیده است.

آریایی ها از جمله آن اقوامی هستند که در حدود 4000 سال پیش دورترین مسیر مهاجرت از تمدن های اولیه و مرکزی را در پیش گرفتند. آنها از مسیر عیلام، انشان، پارسه، جیرفت و هامان، تا سواحل دریاچه اورال و کرانه های شرقی دریای خزر راه پیمودند و با ساکنان بیابانگرد استپ های سیبری، اورال آلتایی ها، ساکاها و ماساگت ها که نیاکان آنها نیز از مسیر سومر، آکد، آشور، اورارتو تا شمال دریای خزر و تا استپ های سیبری و کوه های آلتایی راه سپرده بودند، همسایه شدند.

بنابر این گروه های ابتدایی مرکزی همجوارهم در بین النهرین نژاد سامی شامل حامی و تمدن های ابتدایی سومر، آکد، بابل و آشور و مصر با اندک تفاوتی از آنها عیلامیان بودند.  و نژاد زرد شامل تمام مناطقی که از شمال دریای سیاه تا کوه های اورال، استپ های سیبری و کوه های آلتایی کشیده می شود، نژاد زرد می باشند. و نژاد آریایی ها نیز شامل تمام سرزمین های اروپایی، هندی و فلات ایران می شود.

 اما در نهایت تمام زبان ها و نژادها یک ریشه واحد دارند که همگی از یک زبان مادر از سرزمین پدری و نخستین دهکده به نام بکه انتشار یافته است. همانطور که یک روز در زمان های بسیار دور تفاوت های نژادی و زبانی از ریشه مادری در نخستین دهکده با مهاجرت ها آغاز شد،  امروزهم  تمام آن تفاوت های زبانی و نژادی  بار دیگر درصدد وحدت زبانی و نژادی در دهکده بزرگتری به نام دهکده جهانی است. و امروز علی رغم برخی ناهنجاری های روانی برخی نژاد پرست های روانی و ناسیونالیست، جهان می رود تا در یک وحدت جهانی، زبان، نژاد و فرهنگ و دین واحد جهانی را بینان نهد.


دانلود مستند داستان تمدن


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد