تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن
تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن

ما ایرانی ها!

یکی از مخاطبین این وبگاه گفته بود:  ما ایرانی ها آریایی هستیم و اجداد ما زرتشتی بودند. ما باید برگردیم به همان شکوه کوروش بزرگ و هخامنشی که عصر طلایی ایران است.  

در پاسخ به ایشان باید گفت: وقتی تحت عنوان ما ایرانی ها سخن می گویید دقیقا بفرمایید منظورتان از این «ما» چیست! احتمالا از ما ایرانی ها منظورتان آریایی ها هستند که در حدود ۱۴۰۰ قبل از میلاد از حواشی دریاچه اورال وارد فلات ایران گشتند. قبل از ورود آریایی ها به فلات ایران بخشی از همین «ما ایرانی ها» اقوام بومی ایرانی کاسی ها، کادوسیان، نیپور ها، لولوبی ها، آماردها، کوتی ها و عیلامی ها ساکنان اولیه فلات ایران بودند، که آریایی نبودند.

 

پس از حمله اسکندر مقدونی به ایران بیش از ۳۰۰ سال سلوکی های الهه پرست بر ایران حکمرانی کردند و با مردم ایران در آمیختند. اعراب مسلمان بر ایران وارد آمدند و هرگز از ایران خارج نشدند. ترکهای شمن پرست و مسلمان بر ایران تاختند و نزدیک به یک هزاره بر ایران حکمرانی کردند، غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، صفویان، افشاریان، قاجارها و این ها نیز هرگز از ایران خارج نشدند. مغولها و ایلخانیان قرن ها بر ایران فرمانروایی کردند و باز هم هرگز از ایران خارج نشدند.  بماند که در هزاره های پیشین بارها و بارها بابلی ها و آشوری ها بر ایران وارد شدند ...

اکنون بفرمایید منظور شما از « ما ایرانی ها» دقیقا چیست و کیستند؟! آیا صرفا آریایی های مهاجر به فلات ایران هستند؟ اقوام بومی اصیل ایرانی قبل از ورود آریایی ها کادوسیان، آماردها،  کوتی ها و نیپورها و عیلامی ها هستند؟ یا سلوکی ها و اعراب و مغول ها هستند؟! یا ترک ها که نزدیک به یک هزاره بر ایران استیلا داشتند؟!

وقتی می گویید ما ایرانی مقصودتان از این ما ایرانی ها در میان این همه اقوام مختلف با آئین ها و عقاید و آداب و سنن مختلف چیست و کیست! اگر مقصودتان از این « ما» فلات ایران هست آفرین بر شما! چرا که ایران مجموعه ای بی نظیر از اقوام ملل مختلف است که مجموعه یکپارچه فلات ایران را تشکیل می دهد. بنابر این آیین زردشتی به بخشی از مردم ایران تعلق دارد که نسبت به آن آیین باورمند و پایبند هستند و اکنون نیز در دین خود آزاد هستند.

تحمیل و یا تعمیم آیین زردشی به همه اقوام و مردم ایران تحت عنوان ما ایرانی ها درست نیست، چرا که بخش اعظمی از مردم ایران شیعه هستند و در انتخاب یا عدم انتخاب خود آزاد هستند و چون اکثریت غریب به اتفاق مسلمان و شیعه هستند بنابر این دین رسمی ایران اسلام و تشیع است. به همان میزان که زردشتی ها مناسک خود دارند و در برپایی آیین خود آزاد هستند، اهل تسنن، آشوری ها، ارامنه و یهودی ها و دیگر آئین ها که به اصطلاح اهل کتاب هستند نیز آزاد هستند.

یک چکاب و آزمایش DNA از شما قطعا نشان خواهد داد که شما چند دهم درصد آریایی هستید و یا احتمالا از اقوام سلوکی و احتمالا از ترک و مغول و اعراب و حتی از قاره آفریقا! کسی که از سه یا چهار نسل پیش از خود اطلاع ندارد چگونه می تواند با جرص قاطع بگوید « ما ایرانی ها» یعنی آریایی ها، و این در حالی است که اقوام بومی اصیل ایرانی اقوامی غیر از آریایی ها بودند. و آریایی ها نیز به مانند دیگر اقوام و ملل دیگر خود مهاجر بودند که بعد ها وارد فلات ایران گشتند!
در ثانی آریایی ها از نژاد هند و اروپایی هستند که به مانند خویشاوندان خود در هند و اروپا الهه پرست بودند، نه زردشتی! پس از ورود به ایران و در مجاورت اقوام بومی کادوسیان به یکتا پرستی گرویدند، آن هم نه به آیین یکتا پرستی زردشتی بلکه به آیین یکتاپرستی مجوسی گرویدند! و در حدود یک هزاره پس از آیین مجوس (منسوب به پیامبری بنام جاماسب صاحب کتاب اوستا)  زردشت در حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد ظهور می نماید.
بنابر این حتی آریایی ها ابتدا زردشتی نبودند بلکه اول الهه پرست، سپس مجوسی و در دوره ای میترائیسم و آنگاه با اصلاحات زردشت به آیین زردشتی در آمدند. پس از ورود اعراب نیز بخش اعظمی از اقوام و ملل مختلف در فلات ایران (نه صرفا آریایی) به دین اسلام و آنگاه به تشیع گرویدند.
«ما‌ ایرانی ها» مجموعه ای بی نظیر و زیبا از اقوام و ملل مختلف با نژاد و زبان های متعدد در فلات ایران با آیین و عقاید و آداب و سنن متفاوت در کنارهم هستیم و ایران سرزمین زیبای ما ایرانی هاست...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد