تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن
تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن

از نخستین دهکده تا دهکده جهانی

مهاجرت آریایی ها

 تعریف نژاد هند و اروپایی در حوزه مباحث نظری مشخص است و کل آسیا را نمی توان به زعم خود از نژاد هند و اروپایی بر شمرد!  آنطور که یکی از مخاطبین این وبگاه گفته است: من به عنوان یه دانش اموخته رشته تجربی باید بگم ریشه همه انسان ها از یک فرد باید باشد ... ولی از لحاظ ژنتیکی ایران ترکیه عراق اذربایجان ارمنستان یونان گرجستان اردنی ها و لبنان و افغان ها و ترکمنستان و پاکستان و تاجیکستان و جنوب ازبکستان و شمال هند همه شباهت زیادی دارند و به ان ها نژاد هندو اروپایی میگن

شاید بتوان کل نژاد ابناء بشری را در این سه نژاد خلاصه کرد:

 نژاد هند و اروپایی، نژاد سامی و نژاد زرد منچوری. هر چند معتقدم با توجه به انتشار جمعیت و مهاجرت ها و ادغام اقوام و ملل، تقسیمات نژادی امری ناممکن و حتی مهمل به نظر می رسد. اما در حوزه مباحث نظری و برپایه برخی دستاوردهای ابتدایی پیش از مهاجرت ها و تاخت و تازها و جهان گشایی ها و جابجایی ملت ها و لولیدن نژادهای درهم و برهم، نژاد هند و اروپایی شامل ایران، هند و اروپا می شود. 

 

 با این توضیح که قبل از ورود آریایی ها به فلات ایران، اقوام متعدد بومی دیگر ساکنان ابتدایی ایران بودند. مانند: نیپورها، آماردها، کاسی ها، کادوسیان، لولوبی ها، قوت ها و عیلامیان و ... و اکنون نیز ایران مجموعه ای از نژادها متنوع اقوام آریایی های مهاجر، سلوکیهای یونانی تبار، اعراب سامی نژاد و ترک های نژاد زرد منچوری هستند که در این میان با توجه به آمیختگی های قومی و ازدواج ها و توارث نسل حتی به سختی می توان فردی را یافت که واقعا نژاد ی خالص و یکدست داشته باشد.

نژاد سامی نیز شامل حامی و اعراب و یهودی ها و آفریقا و قبطی ها می شود. و نژاد زرد منچوری نیز به ساکنان منطقه جغرافیایی استپ های سیبری تا ارتفاعات اورال و از دامنه های اورال تا ارتفاعات آلتایی،و از شرق تا تنگه برینگ استمرار می یابد. که شامل تمام سرزمین های نژاد زرد ترک و مغولی، چینی و ژاپنی، کره ای و ... می شود. 

در این میان به نظر می رسد کروموزن های نژاد زرد منچوری به برتری و جهش قابل ملاحظه نسبت به کوروموزون های نژاد سامی، آریایی و هند و اروپایی رسیده است که منجر به تولید جمعیت حداکثری در سیاره زمین شده است. تنها و تنها اگر انفجار جمعیت چین آزاد شود، کل سیاره زمین را در خود خواهد بلعید!

ضمن این که تجربه تاریخی و علمی نشان می دهد حصر نژادی در حصار تعصبات قومی قبیله ای و ازدواج های فامیلی و غربالگری قومی و نژادی نه تنها باعث تقویت ژنتیک و ازدیاد جمعیت و تکامل ذهن و اندیشه و تیز هوشی نمی گردد، بلکه باعث اختلالات ژنتیکی، جسمی و نواقص عقلی تا حد بلاهت میشود! به نظر می رسد ارتباط ملت ها و تعامل و تجارت با یکدیگر عامل پیشرفت و تکامل و تعالی ملت ها می گردد. و این ارتباط و تعامل ناگزیر از تداخل نژاد ها با یکدیگر است.

مهاجرت آریایی ها

تمامی شواهد تاریخی دال بر اینست که مبدا مهاجرت تمامی انسانهای کره خاکی از سرزمین بکه و از یک  منشا نژادی واحد است. و شاخ آفریقا به عنوان مبدا ابتدایی در محافل علمی نیازمند بررسی و تجدید نظر می باشد. شاخ آفریقا به عنوان مبداء پیش از اینکه به انسان با تمدن 7000 هزار ساله مربوط باشد، به بشرهای نخستین و انسانواره هایی مربوط است که پیش از خلقت آدم منقرض گشتند!

تمام ابناء بشری دارای یک نژاد و زبان از یک پدر و مادری به نام آدم و حوا بودند که پس از ازدیاد جمعیت و انتشار آن از یک دهکده در سرزمین بکه، با توجه به شرایط زیست محیطی و اختلافات جغرافیایی منجر به تغییرات ظاهری و جسمی، زبانی و نژادی گردید که این علاوه بر ایجاد تفاوت ها و توانایی های جسمی و عقلی، خود اختلافات و سلیقه های چالش برانگیزی ایجاد نمود که ملت ها در بستر همین زد و خورد ها و آزمون و خطاها هم اکنون در یک دهکده بزرگ تر به نام دهکده جهانی گرد آمده است. 

و به نظر می رسد  پس از 7000 هزار سال از مهاجرت های ابتدایی از نخستین دهکده از سرزمین بکه و پس از این همه اختلافات نژادی و زبانی و حتی عقیدتی، بار دیگر تمام ملت ها با یک وحدت زبانی و نژادی و حتی عقیدتی در یک دهکده جهانی گرد هم می آیند.

به نظر می رسد در واقعیت آنچنان نژادها در هم گره خورده اند، که صحبت ها و نظریه پردازی های ناسیونالیستی و افراط گرایی های نژادی در حوزه مباحثات نظری، توفیری در اصل قضیه ایجاد نمی نماید. هم اکنون ماموریت و مسولیت تاریخ در چرخه آغاز از نخستین دهکده (از پدر و مادری واحد به نام آدم و حوا، با زبان و نژادی واحد)  در سرزمین حجاز، در نهایت پس از سپری شدن 7000  هزار سال تقریبا با زبان و نژادی واحد در شرف رسیدن به پایان و فرجام خود در دهکده جهانی است.

تاریخ مهاجرت ابتدایی از نخستین دهکده در سرزمین بکه تا رسیدن به دهکده جهانی در سیاره زمین، در واقع نمایش تاریخ سیر بلوغ انسانی و تکامل اجتماعی انسان در چرخه حیات است...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد