تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن
تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن

تلبیس، جعل، تحریف و کتاب سازی در اندلس

مسیحیان اروپا، برای بازپس‌گیری سرزمین‌شان از مسلمانان، تلاش فیزیکی چندانی نکردند، بلکه با برنامه‌ریزی و تلاش فرهنگی چندین‌ساله، آرام و بی‌سروصدا، اندلس تازه مسلمان‌شده را، دوباره مسیحی کردند و از مسلمانان پس گرفتند.   

ادامه مطلب ...

کتاب سوزی اعراب در ایران!

"کتابسوزی مسلمین" از دروغهای تاریخی بزرگی بود که از سوی سلطه گران "هویت ساز" جهانی و وابستگان آنها کاملا آگاهانه و برنامه ریزی شده پیوسته تکرار شد تا آنجا که بسیاری از مسلمانان نیز آنرا باور کردند! غافل از آنکه اساسا کتاب و کتابخانه ای در کشور ساسانی یافت نمی شد؛ و پژوهشگران تنها از احتمال وجود تعداد اندکی نوشتارهای دینی در این دوره سخن گفته اند.  
ادامه مطلب ...

درباره اعتبار تاریخی کوروش نامۀ گزنفون

مشهورترین کتابی که برای تمجید از کوروش هخامنشی در بین اکثر باستانگرایان ایرانی به آن استناد می شود و جملاتی از آن فضای مجازی را پر کرده!، کتاب کوروپدیا یا کوروش نامه گزنفون است. 

ادامه مطلب ...

باز این چه شورش است که در خلق عالم است!

محرم عاشورا اربعین

باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

دروغهای بزرگ ایران باستان


یکی از مخاطبین می گوید: نمی دانم چرا بخش مهمی از تاریخ این ملت را تحریف کردید و یا بنا ندارید حقایقی را که باعث آبرو ریزی باستان گرایان و متعصبان به قومیت و نژاد ایرانی است به میان بکشید؟ پاسخ دهید این شکوه و عظمت موهوم و افسانه های آیا چیزی جز کاخ های شاهان برایمان باقی گذاشته است؟ 

ادامه مطلب ...

نهضت جاویدان و بابک ، قیامی ملی یا اسلامی ؟!


بابک و نقد تاریخنگاری

مشهورترین قولها درباره نهضت جاویدان و بابک(خرمدین) این است که قیام بابک ،قیامی ملی با اندیشه مزدکی بوده. اما آقای دکتر رسول رضوی در کتاب بابک ونقد تاریخ نگاری معتقد است این نهضت قیامی اسلامی-شیعی(هفت امامی) برعلیه خلافت عباسی ست...وی معتقد است در طول زمان سه جریان سعی در تخریب و مغشوش کردن نهضت جاویدان و بابک در راستای اهدافشان داشته اند...جریان اول ؛دستگاه تبلیغاتی خلافت عباسی برای زیر سوال بردن ان نهضت شیعه ی هفت امامی...جریان دوم ؛ ناسیونالیستهای ایرانی و شعوبیه که برای مقابله با اسلام نیاز به یک قهرمان داشتند...جریان سوم؛ کمونیست های ایرانی ست که برای اهداف ضددینی نیاز به شخصیتی تاریخی با گرایشات مزدکی داشتند...

  

ادامه مطلب ...

شیطان‌پرستی و کابالیسم

متن کامل کتاب «کابالا و پایان تاریخش» ؛ قسمت بیست‌ونهم شیطان‌پرستی

در مباحث پیشین دیدیم که بت‌پرستی مرحله‌ی اول تصوف است که در اثر دو عنصر «محسوس‌گرایی» و «خیال‌گرایی» بشرهای اولیه، پدید شده است. در مرحله‌ی دوم به «کثرت بت‌ها» می‌رسد. زیرا هر قومی برای خود یک بت تعیین می‌کرد. این موضوع برای ابلیس ایجاد مشکل کرده بود، طوری برنامه‌ریزی کرد که منافات میان بت‌های کثیر را از بین ببرد. 

ادامه مطلب ...

عید سعید غدیر خم بر جهان تشیع تبریک و تهنیت باد

عید سعید غدیر خم

عید سعید غدیر خم بر جهان تشیع و تشیع جهانی تبریک و تهنیت باد


به روز غدیر خم از مقام لم یزلی         به کائنات ندا شد به صوت جلی
که بعد احمد مرسل به کهتر و مهتر        امام و سرور و مولا علیست علی