تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن
تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن

مستند داستان پیامبران دنیای باستان

 

مستند داستان تمدن

داستان پیامبران دنیای باستان

حضرت آدم، حضرت نوح، حضرت هود، حضرت صالح، حضرت یونس، حضرت جاماسب، حضرت زرتشت و حضرت دانیال نبی علیه السلام


 

مستند داستان تمدن

در ادامه مستند داستان آفرینش جهان، مجموعه مستند داستان تمدن به روایت قرآن و ائمه طاهرین علیهم السلام در ده قسمت ساخته شده است. این مستند از خلقت آدم و از تشکیل اولین دهکده بنام بکه شروع می شود و به ترتیب به تاریخ تمدن قوم نوح در مدیترانه، قوم حضرت هود در تمدن عاد یا آکد، قوم حضرت صالح در تمدن ثمود یا سومر، و قوم حضرت یونس در تمدن آشور و حضرت دانیال در تمدن بابل  در بین النهرین، مهاجرت آریایی ها، جاماسب و زردشت، مادها و پارس ها در ایران و کوروش بزرگ امپراطور جهان به تاریخ ایران باستان می پردازد که در ادامه قابل دانلود می باشد. 

 

مستند داستان تمدن قسمت اول: بکه نخستین دهکده

History of civilization E1 becca first village

مستند تاریخ تمدن و انبیاء به روایت قرآن و ائمه طاهرین علیهم السلام. در ادامه مستند داستان آفرینش، مجموعه مستند داستان تمدن به روایت قرآن، و ائمه طاهرین علیهم السلام تقدیم می شود. بکه اولین دهکده ای است که آدم ابوالبشر بنیان نهاد و کعبه نخستین خانه مردمی است که بنیان گرفت. ام القراء و سرمنشاء تاریخ تمدن انسان اینجاست...

مستند داستان تمدن آدم​​

لینک مستقیم دانلود مستند داستان تمدن (1) بکه نخستین دهکده HD

دانلودمستند داستان تمدن (1) بکه نخستین دهکده HD

مستند داستان تمدن قسمت دوم: نوح در مدیترانه

History of civilization E2 Noah in the Mediterranean

طوفان نوح سونامی بزرگی است که دریای مدیترانه را به وجود آورد، و بخشی از سیاره زمین را فرا گرفت. حضرت نوح و قومش در زمانی که جایگاه دریای مدیترانه جلگه ها و دره های سبز و خرم بود، در آن سرزمین زندگی می کردند...

قوم نوح طوفان نوح مستند طوفان نوح​​

لینک مستقیم دانلود مستند داستان تمدن (2) نوح در مدیترانه HD

دانلود مستند داستان تمدن (2) نوح در مدیترانه HD

مستند داستان تمدن قسمت سوم: هود در میان آکدیان

History of civilization E3 Hood Among The Akkadians

عاد یا آکد قومی سامی نژاد بود که در شمال خاک میانرودان به مرکزیت آکّاد (Akkade) می زیست. این قوم 4335 سال پیش در نزاع با سومریان پیروز شدند. سارگون اول (Sargon I) نخستین فرمانروای نامی آکد سومریان را شکست داد و امپراطوری پهناور خود را از عیلام تا دریای مدیترانه گسترش داد. در مسیر روایت قرآن پس از نوح، حضرت هود را می بینیم که برخاسته و علیه نظام جامعه عاد یا آکْد شوریده است.

قوم عاد آکد قوم حضرت هود مستند داستان تمدن

لینک مستقیم دانلود مستند داستان تمدن (3) هود در میان آکدیان HD

دانلود مستند داستان تمدن (3) هود در میان آکدیان HD

 




مستند داستان تمدن قسمت چهارم: صالح در میان سومریان

History of civilization E4 Saleh Among The Sumerians

سومر یا ثمود اولین و قویترین دولت شهر میانرودان بود. سومریان (Sumerians) پیش از عزیمت به جنوب بین النهرین و احداث اولین کشور شهر اور، در غرب شبه جزیره عربستان و در سرزمین بکه سکونت داشتند. 4800 سال پیش اتانا (Etana) پادشاه کیش اولین حاکمیت سومری در جنوب بین النهرین را بنا نهاد. و حضرت صالح در اقتدار دوم سومریان در میان قوم ثمود (سومر) به رسالت مبعوث می شود.

قوم ثمود سومر قوم حضرت صالح داستان تمدن​​

لینک مستقیم دانلود مستند داستان تمدن (4) صالح در میان سومریان HD

دانلود مستند داستان تمدن (4) صالح در میان سومریان HD

مستند داستان تمدن قسمت پنجم: یونس در میان آشوریان

History of civilization E5 jonah Among The Assyrians

آشور به زبان باستان Ashur) ، Ashshur،(Assur کشور باستانی درشمال بین النهرین بود و در همسایگی تمدن های جنوبی سومر، آکد و بابل قرار داشت. آشوریان از قبایل سامی بودند و در طول تاریخ قدرت آشور تقریبا همیشه به موفقیت نیروهای نظامی آن بستگی داشت. حضرت یونس در نینوا مبعوث می شود. آشوریان پس از یونس و در قبال ایمان شان مدتی برخوردار از وفور نعمت در جامعه الهی و مورد تایید خداوند می گردند.

قوم حضرت یونس قوم آشور مستند داستان تمدن​​

لینک مستقیم دانلود مستند داستان تمدن (5) یونس در میان آشوریان HD

دانلود مستند داستان تمدن (5) یونس در میان آشوریان HD

مستند داستان تمدن قسمت ششم: دانیال در بابل

History of civilization E6 Daniel In Babylon

سارگون اول (Sargon I)در 4335 سال پیش با غلبه بر گروه پراکنده شهر های سومری دور اول امپراطوری آکد را پایه گذاری کرد و با پادشاهی حمورابی و بخت النصر دور دوم اقتدار آکدیان (عاد دوم (به پایتختی کشور شهر بابل آغاز گردید. در بابل برج بابیلون و باغ های معلق سمیرامیس که امروز آن را در ردیف عجایب هفتگانه تاریخ بر می شمارند ساخته شد. دانیال نبی علیه السلام در بابل و در دربار هخامنشی حضور داشت و پادشاه را پیوسته به نابودی معبد بعل ترغیب می نمود و مردم را به پرستش خدای یگانه فرا می خواند.

قوم عاد دوم بابل باغ های معلق برج بابل بابیلون سمیرامیس

​​لینک مستقیم دانلود مستند داستان تمدن (6) دانیال در بابل HD

مستند داستان تمدن (6) دانیال در بابل HD

مستند داستان تمدن قسمت هفتم: مهاجرت آریایی ها

History of civilization E7 Aryans Migration

در حدود 3400 سال قبل آریایی ها با نامساعد شدن شرایط اقلیمی و سرازیر شدن مهاجمان تازه از راه رسیده اورال- آلتایی زادگاه خود را که اغلب دشت‌های مجاور آمودریا و حواشی دریاچه اورال تا دریای خزر بود را ترک کردند. آریایی ها در مهاجرت دوم، از شمال به سمت سرزمین های پایین دست، با تصرف سرزمین های ساحلی نیپور ها، آماردها و کاسی ها تا مرز کادوسیان در سواحل رود ارس و ماننا در جنوب دریاچه ارومیه کشیده شده و در مجاورت کادوسیان به آئین یکتاپرستی مجوس، منسوب به جاماسب گرویدند.

مهاجرت آریایی ها​​

لینک مستقیم دانلودمستند داستان تمدن (7) مهاجرت آریایی ها HD

مستند داستان تمدن (7) مهاجرت آریایی ها HD

مستند داستان تمدن قسمت هشتم: جاماسب و زرتشت

History of civilization E8 Jamasb And Zarathustra In Iran

حضرت ابراهیم پیامبر حضرت لوط را به سدوم، براهما را به هند و جاماسب را در میان کادوسیان و اصحاب الرس مامور می نماید و خود، شهر اور در تمدن سومر (ثمود) را به مقصد کنعان در میان هکسوس های عرب عمالقه ترک می کند. جاماسب پیامبری است که پیش از ورود آریایی ها و در حدود 1700 پیش از میلاد در میان کادوسیان (اصحاب الرّسّ) که در کرانهٔ جنوب غربی دریای کاسپین و جنوب رود ارس می زیستند، دین ایرانی مجوس را پایه گزاری کرد. و زردشت در نیمه دوم هزاره اول پیش از میلاد به عنوان احیاگر دین مجوس در آذربایجان مبعوث می شود.

جاماسب و زرتشت در ایران ​​

لینک مستقیم دانلودمستند داستان تمدن (8) جاماسب و زرتشت HD

مستند داستان تمدن (8) جاماسب و زرتشت HD

مستند داستان تمدن قسمت نهم: مادها و پارس ها در ایران

History of civilization E9 The Medes And Persians In Iran

در حدود 1400 سال قبل از میلاد بخشی از آریایی ها به هند مهاجرت می نمایند. و بخشی نیز تحت عنوان پارس در پارسه و انشان ساکن می شوند. و مادها نیز با تصرف سرزمین های ساحلی نیپور ها، آماردها و کاسی ها تا مرز کادوسیان در سواحل رود ارس و ماننا در جنوب دریاچه ارومیه کشیده می شوند. به نظر می رسد شاکله پارت ها در ناحیهٔ همگرایی زبانی و پیوند نژادی با اقوام اورال- آلتایی، با آریایی های جامانده در حوالی دریاچه اورال به هم می رسد. آنها نیز بعدها از شرق دریای خزر، از سغد به مرو آمده سپس به خراسان بزرگ وارد می شوند.

مادها و پارس ها​​

لینک مستقیم دانلود مستند داستان تمدن (9) مادها و پارس ها در ایران HD

مستند داستان تمدن (9) مادها و پارس ها در ایران HD

مستند داستان تمدن قسمت دهم: کوروش، بزرگ امپراطور جهان

History of civilization E10 Cyrus, Great Emperor of the World

در حدود سال 559 پیش از میلاد کوروش پس از مرگ کمبوجیه بر تخت سلطنت انشان تکیه زد. تاجدار جدید پارس ابتدا با بابل روابط سیاسی برقرار نمود و در عین حال تلاش کرد روابط دوستانه ای با اقوام شرق و شمال شرقی انشان داشته باشد. کوروش اولین شاهی نبود که رویای حکمرانی به دنیا را در سر داشت؛ اما او اولین پادشاهی بود که با تیز هوشی سرشار از تقدیر به سمت این رویا حرکت کرد. مرزهای ایران در غرب به دریای مدیترانه و در شرق به حدود هند رسید و به این ترتیب بزرگترین امپراتوری جهان باستان متولد شد​​.

کوروش بزرگ امپراطور جهان

لینک مستقیم دانلود مستند داستان تمدن (10) کوروش، بزرگ امپراطور جهان HD

مستند داستان تمدن (10) کوروش، بزرگ امپراطور جهان HD

دانلود رایگان تمامی 10 قسمت مستند داستان تمدن یکجا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد