تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن
تاریخ تمدن

تاریخ تمدن

مستند داستان تمدن

سمبل در دو جریان کابالیسم و نبوت‌ها

سمبل در دو جریان کابالیسم و نبوت‌ها

فرزندان آدم به مرور زمان بیش و بیشتر می‌شدند. دهکده‌ی «بکّه» خانواده‌های بسیاری را در خود جای داده بود. هر خانواده برای خود خانه‌ای داشت. برای تصمیمات اجتماعی خود، در جایی جمع می‌شدند و سخنان «امام»‌شان را می‌شنیدند. که کلاس درس امام با مأمومان نیز بود؛ هرکس پرسشی داشت به آن‌جا می‌رفت و از امام می‌پرسید. به تدریج سایبانی برای آن موضع ساختند. سپس مأمور شدند همان‌جا را به صورت یک خانه در بیاورند. بدین‌سان اولین «خانه‌ی مردم» که خانه هیچ‌کس و ملک کسی نبود ساخته شد. 

ادامه مطلب ...

دانلود کامل مستند داستان آفرینش و داستان تمدن با کیفیت HD

این مستند در 16 قسمت از دیدگاه قرآن و روایت ائمه به تبیین جهان و انسان از آغاز تا کنون می پردازد. این مستند برگرفته و اقتباسی است از کتابها و تالیفات دانشمند و کیهان شناس بزرگ جهان اسلام علامه آیت الله مرتضی رضوی  

ادامه مطلب ...

اسب تروآ در امپراطوری بابل!

به دلایل متعدد معتقد هستم که کوروش از طرف بابل برای تصرف بابل فراخوانده می شود! بزرگ ترین اشتباه بخت النصر تبعید چند هزار یهودی به امپراطوری بابل بود و به نظر می رسد بخت النصر فریب اسب تروآی دولت اورشلیم را خورده است. 

ادامه مطلب ...

کابالیسم در تمدن بین‌النهرین

کابالیسم در تمدن بین‌النهرین

اولین دهکده که در روی زمین پیدا شد «بکه» نامیده شد که امروز شهر مکه نامیده می‌شود.  [1] اما اولین تمدن معتنابه، در بین‌النهرین (عراق) پدید شده است. می‌توان گفت از پهلوی غربی رشته کوه زاگرس تا دره‌های مدیترانه، اقوامی نه‌چندان بزرگ با فاصله‌ای از همدیگر می‌زیسته‌اند؛ اینان همگی در اصل از بکه به آن سرزمین‌ها آمده بودند [2] و به‌طور روزافزون تکثیر می‌یافتند.  

ادامه مطلب ...